Offending Religious People?- Through Greetings

It’s pretty easy to offend religious people. No matter which religion, it can happen, intended or not.

Kay, I know that my stance on religion on the internet is a huge no-no, but this isn’t debating religion, this is just religious acts on the net. Like, today happens to be Christmas. And in a group chat, a bunch of people were wishing each other Merry Christmas, and I’m not sure how, but I learned of a something that apparently offends some people religiously. And I never knew of this today, and boy, does it make keeping peace between those of different religions tough =/

See, some people don’t like, and some get highly offended if you wish them of a religious holiday and you yourself don’t believe or practice or celebrate that particular holiday. An I’m not sure why, but apparently some people just don’t like it. If anyone does know (cuz they feel that way themselves) or has any guesses and theories as to why some people don’t like it, pleaase share it in a comment or something. I’d like to know or at least try to understand why it’s offending. I mean, if someone’s making fun of your religion or ideologies or just calling it darn right ‘wrong’ (haha, right wrong…) then it’s pretty obvious why you’d be offended. But, I don’t really get why, for example, a Christian would get mad at me for wishing them a Merry Christmas even though I’m not a Christian myself, and I don’t celebrate it either. I’m telling you to enjoy your holiday, whatever it may be. Just cuz I don’t believe in it, or celebrate it, or share your religion doesn’t make it wrong to try and tell or convey to you that I still want you to enjoy whichever holiday it is. Maybe they think that I’m mocking them? I’m not sure why, but that’s what I learnt today about wishing Merry Christmas when not a Christian. It can be dangerous =|

Anyhoo, lesson learnt? Be muuuch more cautious of wishing holiday greetings and wishes now. Apparently it’s become easier to offend people now. Just what the world needed. More confusions to cause misunderstandings =3=

Mm, I think my internet’s working now! Oh boy, it’s anime time now =D

Ciao for now!

Crazy, Chocolate, and Cookies,
-Ze

ps.
People should just be chill with saying Happy Holidays =Y Although whenever I do, people just stare at me with a stare that clearly says ‘Why don’t you just be more specific and say a certain holidays name?’, usually puzzled at why I bothered saying something vague and different like Happy Holidays. Bleh, people make up yo minds.

 

SUMMER START

oh GOOOSHHHHHH.

exams are OVAAAAHHH!

so i dont need no english vinglish shit goin down in mah life ne morez, yo.

no, i kinda do. that sentence almost killed me =P war is tough, even tougher as a grammar nazi. seriously. no joke.

okaaaaay. yeah. so i havent been upgrading this blahg  in atleast a couple of months…. that means ive got just SO MUCH to put here to bring things up to speed. phphphphhhh. (ie *exasperated motor sound*)

anywaaaaaayyyyys. before that, i think ive already run out of things to do and its only been three days so far. lalala….

yeah, today was particularly hard cuz i was creditless on my cell and couldnt text any of my friends. just as bad, the landline phone wasnt working either…and the internet was down. so i was basically i disconnected from civilization and society. and then i was “tutoring” my little PIA tripple I sister which made it feel as if i was isolated from intelligent life altogether.

mmmmm. that was my day =P

onwards to happier topics!

what is the FAVOURITE pass time of a student during finals, hmm? procrastinating and dreaming up ideas and ways to utilize aaallll that free time we get afterward, in the summer vacation. and so i made a little note in my cell phone of what i was gonna do, and here it is

(apparently i have just noticed that the semicolon/colon key is broken on my laptop that my dad had borrowed for a month…so dont blame me if there arent any of Zose here and all)

To do shit after CIE

watch pll, vd, chuck, zach and cody, batman, sherlock,

play pokemon, read manga,

reread the percy jackson series over, read the mark of athena, reread inheritance cycle, read crocodile tears, read game of thrones book 2 (?), read dan brown’s inferno,

learn french.

continue comics! *details that do not belong on the internet as they may be playgerized* start and complete mini series.

learn how to juggle! properly, this time!

Youtuuuube, awww yeaaaah! watch ALL of collabatsean, aaaalll.

so yeah. thats what i wrote. new things have been added and removed, course. but more on that later. i think ill try to update this now.

REMEMBER= its from the OLDEST to the NEWEST. so itd be like my mid term news and THEN my  spring break shit. (just an example, ill be doint it chronologically, the update that is.)

so yeaaaaah,

LETS TIME TRAVEL!

whoshwhewwhewwww *insert appropriately correct tardis sound here*

[for those who dont know, i am secretly-not-so-secretly a time lord and have time traveled in the past, present, and future before. its just that the human race is too stupid to believe me when i tell them so. siiiigh. afterall, the dr. in Dr. Grey I. Wattson isnt there for nothing, you know! not only is it for the PhD in philosophy but also THIS.]

 

On Themes and Christmas Nicknames:

recently, ive been going on a themes rampage. =P haha, yeah, ive been changing the theme of this blog from my fav artsy one to that chocolate brown one to this pink christmasy celebration one. all in the grand span of one week, barely =P

thing is, i wanted to deviate from my usual thing, and i thought id use a more wintry them. and that choco one reminded me of a coffee place’s menu so i chose that. doesnt get more apt (with this blogs name and all..) and the whole having a hot cup of coffee in this crisp cold wintry windy weather. so yeah.

i was actually fed up with that dull one and thought id go back to the usual colorful and bright one but then i found this one. Christmasyyyy! yaay =) theres even an ELF! haha, though im gonna call it a leprechaun to show off and underline my non-existing Irish lineage =D 

i shall now be using my nickname Frosty more that the Wattson thang =P hee hee

actually, i inspired christmas nicknames with all my friends. (one day i kinda just went ‘hey christmas characters are so cool, i wish i had a christmas nickname =(‘ or ‘wouldnt it be fun to have christmasy nicknames?’ or something along those lines, and tadaaa~ it hapened =P ) i got dubbed Frosty, my friend amna got rudolf (yeah, an f. since she seriously thought it was spelled that way, *laugh*), and ayesha, dainty little fancy formal ayesha, got the polar bear from the soft mints ice commercial =) yep, a desi christmas character ^_^ since that polar bear lacks a name, we knight her for what she’s famous for. ‘Sharingaaa!’ xD 

Once a pal of mine, suleman, got a terrible flu but his mom still sent him to school. so his nose was all red and my entire group started calling him rudolph. now, the original rudolf, amna, was peeved at this cuz she thinks he is no where awesome enough to deserve her nickname (..and that he’s too ugly to have the same nickname as her =D that was mean of her, but still she and he arent even friends. barely on speaking terms since they dont really know each other). we still joked that amna got her title as head honch of the reindeer taken away and stolen by the Flighty Flu Wonder (aka suleman, since reindeer can fly.)

singing christmas carols all year round, wohoo!

-Frosty

School ReOpens =/ Winter Holidays Fin

bleh. school reopens, and that means i gotta get up early tomorrow morning. atleast theres one thing to look forward to: its colored. oh, yeah, i go to a private school so we’ve got to wear uniforms, but the terrible cold combined with the gas shortage (which means no operating heaters) enables us to wear our own warm kapray/ clothes =) yippeee. except ive got only one thick, long coat thats not fancy and its been seen by everyone already =/ pooh

my mom uncovered my gloves from when i was in third grade and they still fit me =) sure, theyre just a bit tight, but still fit ^_^ having tiny hands totally rocks ❤ im trying to come up with an awesome outfit for tomorrow. and i just did, but it involves my highest pair of heels, so i think ill wear it on Friday, which is a half day. but for now…God knows what i’ll wear. ill just leave it. whatever i see first thing in the morning, ill just wear that =P

awww, im gonna miss watching Chuck, sleeping, eating, drawing comics, reading manga, reading books, doing nothing, etc, alllll daaaayyy now. ugh. studying seriously T_T pshaw. oh yeah, i might even get my result tomorrow, so eeks to zat =O 

and and, my parents were invited to school tmrw to discuss some sorta debate related thing. maybe its cuz i wanna take part in the National under 17 tournament (as ive said before, i am 9 =P) well, there is that intrigue. especially since i happen to be free the time at which they called my parents so i can go spy and find out what its all about too. 

remember how i last posted about  scarf tying? well, today, i visited this awesome website and found totally new and unheard of ways (and some old ones too) to tie scarfs. tomorrow ill be showing off those tying skills by wearing a four-in-hand-ed scarf =P (not sure what to say after the four-in-hand part, since its not a knot =P )

huzzah, i have an outfit planned out! yaaay!

ok, now i gotta go do some lit reading as an act of having acknowledged that school is there in the morn. especially since no one did the lit hw (not too sure as to what it even was…), we/i might as well just do the meanings of the chapter we’ll be reading in class tomorrow. 

Ciao~

hope i stay awake in most of my classes, thats all i can hope for at this point! ^_^